Foretaksinformasjon

912414116, Aksel Hansson AS

Postadresse:
Aksel L. Hansson AS
4130 Hjelmeland

Besøksadresse:
Aksel L Hansson AS
Søre Puntsnes 2
4130 Hjelmeland

(åpent for besøk etter avtale, kontakt oss på tlf 51 75 99 00)

 

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Salgs- og leveringsbetingelser

Etter bestilling er mottatt hos oss, vil kunden få en ordrebekreftelse til epost.

Leveranse

Vi sender vanligvis varene fra oss innen 6 uker etter at ordren er mottatt, før hvis mulig. I enkelte perioder kan leveringstiden bli noe lenger, opp mot 10-12 uker. 

Frakt

Vi sender varene med Posten Norge AS, som Norgespakke. Varene kan hentes på kundens nærmeste postkontor. Kostnader forbundet med frakt vil bli spesifisert på faktura.

Det er også mulig å hente ordre på vår fabrikk på Hjelmeland, velg da denne muligheten i kassen, så kontakter vi deg når ordren din er ferdig og klar for å hentes. Merk at ekspedisjonen er åpen kl 09-13 man-fre. For lokale leveringer i Stavanger-regionen kjører vi som regel hjem til deg etter avtale.

Betaling

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt bestillingen blir inngått. Betalinger håndteres av Klarna, som tilbyr direkte betaling med bank- eller kredittkort, faktura, eller Klarna konto. 

Personopplysninger

Aksel.no behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne
register.

Avbestilling

Vil kunden avbestille varen, må det skje senest 3 dager etter at ordrebekreftelse er mottatt. Vi belaster et kanselleringsgebyr på kr 75,- ved refusjon av betalte bestillinger.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Aksel.no skriftlig melding (e-post) om at du vil påberope deg mangelen. Aksel.no vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt dersom du har bestilt stoler i ubehandlet treverk og med sjøgress seter. Angreretten gjelder ikke bestillinger av spesialtilpassede produkter som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg. Dette gjelder alle ordre med enten fargekoder, og/eller seter trukket i stoff, eller skinn, navnemerker, eller andre avvik fra standard og sjøgress-seter. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Den må også være i originalemballasjen. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Fraktomkostninger refunderes ikke. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.

For å fullføre returen din, krever vi en kvittering eller kjøpsbevis. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Garanti

Aksel.no garanterer varene i 5 år ved normal bruk, i henhold til Forbrukerloven.